Jaka strategia marketingu internetowego jest skuteczna?

AdSense

Jeśli cały czas walczycie aby osiągnąć ostateczną niezależność i zarabiać niezłe pieniądze z własnego domu, ten artykuł jest dla was… Jednym z powodów niepowodzeń jest fakt, że nie posiadamy odpowiedniej strategii marketingowej do promocji naszej strony internetowej. Jeśli zadamy pytanie przedsiębiorcy internetowemu o ugruntowanej pozycji jak to możliwe aby zbudować firmę bez jakiejkolwiek strategii, najprawdopodobniej wybuchnie on śmiechem. Z drugiej jednak strony, wielu ekspertów od marketingu internetowego chce z niego czerpać korzyści finansowe często nie wiedząc nawet co tak na prawdę robią w sieci…

Jeśli myślimy że jesteśmy w stanie zakasać rękawy, stworzyć stronę internetową, dodają ją do kilku katalogów, usiąść i podziwiać zadziwiające efekty naszej pracy objawiające się w tysiącach dolarów (co często reklamują firmy marketingowe) to najlepszym wyjściem będzie zupełne zaprzestanie realizacji takich planów. Taka strategia nic nie przyniesie. Musimy myśleć w jakiej sytuacji znajdujemy się obecnie i gdzie chcemy być w przyszłości. Bez względu na to, czy w internecie, czy w świecie rzeczywistym liczą się tylko dwie rzeczy: „Kupowanie” i „Sprzedawanie”. Upraszczając, wszystko sprowadza się do następującego:

Kto jest twoim klientem?
Czego on lub ona tak na prawdę szukają?
Jakie są ich problemy lub potrzeby?
Musimy patrzeć z ich perspektywy i dowiedzieć się co uczyni ich szczęśliwszymi. Jaka jest nasza oferta?

Dlaczego klienci mają kupować właśnie od ciebie?
Dlaczego jesteś lepszy niż reszta?
Dlaczego mają zaufać właśnie tobie?
Czy oferujesz własne, czy cudze produkty?
Jak przygotowałbyś ofertę aby klienci sami błagali o możliwość zakupu twojego produktu?

Pomyślmy o tym… Na świecie jest miliony ludzi kupujący produkty i usługi przez internet każdego dnia. Jeśli nie kupują od ciebie, czyja to wina? Ich, czy twoja? Jeszcze przed rozpoczęciem planowania strategii marketingu internetowego dla strony lub stron www, musimy przeprowadzić odpowiednie badania. Właśnie w tym miejscu się to wszystko zaczyna. Podobnie jak w innych typach biznesu musimy zrozumieć w jakim miejscu się znajdujemy i jak to możemy wykorzystać.

Faza 1 – badania internetowe
W tej fazie badamy rynek odpowiedni dla naszych zainteresowań. Jacy są nasi najwięksi konkurenci? Jakie podejmują kroki w swojej działalności? Kampanie PPC, SEO, publikacje prasowe, opracowywanie własnych produktów, marketing afiliacyjny, Adsense? Jakie są ich słabości? Czy oferują gwarancje na swoje produkty lub usługi? Czy ich produkty są na prawdę wysokiej jakości? Czy zdobywają linki w sposób stały czy nie? Jaki jest twój ulubiony klient? W jakich miejscach najczęściej on przebywa: MySpace, a może YouTube? Czy są to klienci szukający tanich produktów, czy może zdesperowani kupcy potrafiący wydać ogromne ilości gotówki? Co skłania ich do zakupu tego a nie innego produktu? Czytaj opinie, fora, sprawozdania, aby dowiedzieć się o swoim rynku najwięcej jak to możliwe.

Faza 2 – Analiza danych
Jeśli przeprowadziliśmy należyte i szczegółowe badania naszego rynku, czas na usystematyzowanie tych danych. Rozpiszmy sobie jakie są główne mocne strony i słabe punkty naszych konkurentów. Może masz więcej czasu niż konkurencja? A może znasz jakieś źródło pozyskiwania zleceń o których nie wie konkurencja? W jaki sposób wpłynie to na twoją firmę? Jakie miejsca są najczęściej odwiedzane przez firmy znajdujące się w tym samym obszarze rynku? Jaki są największe obawy i problemy klientów? Być może nie są oni usatysfakcjonowani produktami znajdującymi się na rynku? Czy możemy zaoferować coś więcej, na przykład w formie gratisów lub bonusów? Po przeprowadzeniu tej analizy jesteśmy gotowi przejść do następnej fazy, a więc do rozwijania strategii marketingu internetowego.

Faza 3 – Rozwijanie strategii

Jeśli znamy już nasz rynek docelowy i konkurentów możemy rozpocząć tworzenie jednej lub wielu strategii marketingu internetowego. Wystarczy usiąść i pomyśleć kim jesteśmy i co możemy zaoferować na rynku docelowym. Wymaga to trochę planowania. Jakie metody rynkowe zostaną przez nas wykorzystane, a na które możemy sobie pozwolić? PPC, SEO, e-mail, blogi, podcasty i wideo blogi, seminaria, sztuczne generowanie ruchu, pozyskiwanie linków przychodzących, wymiana banerów czy inne…? Naszym taktykom marketingu internetowego musimy nadawać priorytety. Dowiedzmy się, co przyniesie najlepszy zwrot z inwestycji w jak najkrótszym czasie. Czy mamy wystarczająco dużo czasu na przeprowadzenie optymalizacji pod kątem wyszukiwarek? Jeśli tak, wystarczy usiąść i zrobić wszystko, co w naszej mocy aby uzyskać codzienną ciężką pracą wysoką pozycję w wyszukiwarkach. Nie mamy czasu? Możemy kupić ruch kierowany na zasadzie PPC i rozpocząć testowanie stron docelowych. Możemy również kupić prawa do odsprzedaży produktów i sprzedawać je z pomocą partnerów typu joint venture. Nie mamy czasu ANI pieniędzy? Wtedy najlepiej zdecydować się na jedno lub drugie, inaczej nie ma to sensu. Naprawdę, podstawową sprawą jest znalezienie sposobu, aby zyskać czas i pieniądze. Musimy zastanowić się, jak można spożytkować czas innych ludzi i ich środki finansowe, by zbudować własną firmę internetową. Dokładnie to robią ludzie bogaci i jest to dokładnie to, co musisz zrobić, jeśli chcesz przetrwać w tym konkurencyjnym świecie.

Faza 4 – Monitorowanie wydajności
Jeśli mamy już plan marketingu internetowego, można niezwłocznie rozpocząć jego wdrażanie. Ostatnim krokiem jest rozpoczęcie monitorowania kampanii marketingu internetowego. Jakie słowa kluczowe ludzie wpisują do wyszukiwarki, aby znaleźć twoją witrynę? Jakie słowa kluczowe przynoszą najwięcej dochodów w kampanii marketingu PPC? Czy jesteśmy zadowoleni z rankingów SEO, czy nie? Czy większość internautów opuszcza twoją witrynę w ciągu mniej niż 30 sekund od wejścia? I tak dalej … Tylko z pomocą ścisłego monitoringu można odkryć, co działa a co nie. Testowanie stron docelowych, czy analiza reklamy AdWords mogą pomóc osiągnąć niesamowite rezultaty. I pamiętajmy – nigdy nie wiesz na pewno, dopóki tego nie sprawdzisz! Nie ma formuły dla skutecznej strategii marketingu internetowego. Zależy to od indywidualnej sytuacji. Kiedy zdamy sobie sprawę ze swoich mocnych i słabych stron, będziemy mogli opracować bardziej zaawansowany plan marketingowy. Nieważne, czy myślimy o stronie dla programu Adsense, stronie partnerskiej lub stronie przeznaczonej do sprzedaży produktów własnych. Gdy dowiemy się co jesteśmy w stanie osiągnąć mając do dyspozycji określone zasoby, możemy stworzyć szeroko zakrojoną strategię marketingu internetowego by wreszcie wyraźnie zaistnieć w internecie.

You can leave a response, or trackback from your own site.

Leave a Reply

You must be logged in to post a comment.